Ny dag

DSC_0020[1]

Titta vem jag hittade i ett träd häromdagen. He is back!

Som varannan-veckas-förälder blir livet lite ryckigt. Ena dagen full rulle – andra dagen kan jag bara sitta här med min kaffemugg och mysa.

Gud vad tyst det är. Skönt. Tror jag.

Uäääääähhh… jag saknar dem. Shit, idag gör det ont i bröstet. Saknar att lukta i deras mjuka hår, svara på deras kluriga frågor och tjata om påklädning.

Men “min” vecka har varit underbart bra. Visst blir det konflikter och ilska ibland, men överlag har vi alla varit glada. Jag satt i lekparken i helgen och kom på att jag faktiskt var där, i mitt huvud också. Jag satt inte och tänkte på annat, typ jobb, min mamma, renovering, handling och matlagning.

Jag bara var. Där. Med mina barn.

Leave a Reply

